neděle 9. února 2020

UPC Přednáška 6.2

Induktivní biblické studium
4) Aplikace
Aplikaci předchází pečlivé zkoumání textu a správná exegeze. Poté je možno použít Boží slovo ve správném kontextu, v jakém bylo původně zamýšleno.

5) Implementace
Vede studenty k obměně myšlení, postojů, chování a uvádění poznaného do praxe.

Při obrácení nového člověka ke Kristu je doporučeno začít čtením Markova evangelia.
Vhodné je značení symboly, pokud nás text zaujme (sluníčko), pokud něčemu nerozumíme (otazník) nebo odkaz (šipka) k něčemu, co nás vede k nějaké činnosti.

Část 2
Kapitola 1.  Zaměření na potřeby lidí
Všichni lidé jsou jedineční. Musíme pamatovat na to, že nevyučujeme lekci, ale vyučujeme lidi.
Ježíš neupřednostňoval pravidla, ale lidi (např. učedníci jedli v sobotu klasy obilí).

Maslowova pyramida lidských potřeb:
  1. fyziologické potřeby
  2. potřeba bezpečí, jistoty
  3. potřeba lásky, přijetí, sounáležitosti
  4. potřeba uznání, úcty
  5. potřeba seberealizace

Herzbergova teorie dvou faktorů
Doplňuje Maslowovu pyramidu lidských potřeb, respektive říká to stejné ve dvou bodech:

  1. hygienické faktory (dissatisfaktory)
  2. motivátory (satisfaktory)


Duchovní potřeba přesahuje všechny jiné potřeby. Je důležité zajímat se o potřeby svých žáků.

Potřeby:
1. Fyzické
Zdraví, jídlo, bydlení, odpočinek. Je důležité je naplňovat, protože to ukazuje kousek Boží lásky.
2. Kognitivní
Naše znalosti pocházejí z naší komunity (rodina, širší rodina, sousedi, město, kde bydlíme, aj.), médií, školy (v Evropě má školství humanistické pozadí), kamarádů, aj.
3. Emocionální, sociální
Jak jsou na tom studenti v oblasti pocitů, emocí. To, co lidé cítí, ovlivňuje to, co lidé přijmou z našeho vyučování.
4. Duchovní a morální
Tato oblast ovlivňuje všechny ostatní oblasti potřeb. Je třeba se věnovat i těmto potřebám.

Žádné komentáře:

Okomentovat

CR fundraising

Omlouvám se za předchozí e-mail, ve kterém nebylo nic vidět, někde jsem musel udělat chybu, proto zde zasílám nový.  Ahoj, jmenuji se Natan ...