sobota 8. února 2020

souhrn poznámek


6.2.2020                                                                                                                                      Římanům 15,13
Melvin Ho
4.Aplikace
Aplikace musí přijít po porozumění textu, a nikdy by to nemělo být naopak.
Když nejprve vezmeme verš, aniž bychom ho pochopili v kontextu a použijeme ho tak se většinou dopouštíme toho, že ten verš ohýbáme do jiného kontextu, než jak je to myšleno v Bibli.

a)     Aplikaci musí předcházet správná interpretace textu.
b)     Zaměřte se na biblické odpovědi na běžný problém.
c)      Písmo musí být aplikováno tak, jak to Bůh zamýšlel.
5.Implementace (Co se musím změnit?)
vede ke změnám v myslících postojích, chování a revoluci, aby se pomocí vhledu, který jsme obdrželi, provedlo něco praktického nebo hmatatelného, viz Jakub 2
Louise Ho
Když přijde nový člověk k Ježíši je potřeba a je to naše zodpovědnost učit nově věřící, aby si četli Bibli a zalíbili si to. Proto je dobré jim ukázat kde začít (markovou evangelium). A tak mu třeba říci, přečti si kousek z bible do příště a sami si to přečtěte. Když vás něco zaujme, tak si u toho udělejte znamínko. Tři symboly:
·        Sluníčko, pokud vás něco zaujme.
·        Otazník, tam kde něčemu nerozumíte.
·        Šipku tam kde je něco, co nám říká, jak co máme dělat.
 A Pak až se společně sejdete, tak si projdete to, co jste přečetli a co co znamená.
Druhá část Focusing
První část – zaměření na potřeby lidí, které vyučujeme
Druhá vkládat naději do jejich životů a učit je jak i oni můžou dělat to samé. Naše lidství znamená, že toho máme více společného než těch věcí, které by nás oddělovaly. Musíme pamatovat na to, že nevyučujeme lekci, ale vyučujeme lidi. Ježíš v novém zákoně se vždy zaměřoval na lidi. (příkladem může být toto: Když Ježíš šel v sobotu obilím se svými učedníky a oni trhali a mnuly klasy obilí a jedli. A někteří farizeové je napadali že se to nesmí. Ale Ježíš jim řekl, že syn člověka je pánem i nad sobotou.)

Maslowova pyramida potřeb. Maslow byl humanista. My jako křesťané máme spíš chtít, aby nás Bůh rozvíjel. Takže ten poslední bod té pyramidy vnímáme jako křesťané odlišně.
Avšak potřeba, která to celé přesahuje je Duchovní potřeba. A to by mělo zajišťovat naše vyučování.
Když vedete skupinu lidí, které vyučujete tak je důležité, abyste znali, kdo jsou, z jakého prostředí a jaké mají potřeby. Alte také, Jaké mají sny, kde žijí a jak žijí. A když ty lidi budeme znát a budeme třeba vědět že nežije úplně spořádaný život. Přesto s ním musíme mluvit s láskou a pochopením, bez předsudků. Můžeme to nazvat jako že je to cena, kterou musíme zaplatit. Pokud dovolíme abychom se otevřeli ostatním lidem a sloužili jim, tak to něco stojí, ale víme, že to je pro Boha.
1.      Fyzicky
-       jídlo
-       odpočinek
-       oblečení a praktické potřeby
-       zdraví
Toto jsou příležitosti, jak se aktivně propojit s lidmi. Můžeme se za to modlit a analyzovat jaké jsou potřeby v místě, kde bydlíme a co můžeme udělat k jejich naplnění. Ale to není náš hlavní cíl, naplnit potřeby lidí. Děláme to, proto aby mohli poznat Boha.
2.      Kognitivně
-       Komunita
-       média
-       škola
-       vrstevníci
Jako učitel musíte vědět, jaký druh půdy je ve vašich studentech, aby semínka evangelia v nich mohli vyrůst.
3.      Emocionální/Sociální
Některé emoce se více objevují u žen a některé více u mužů.
Když přijdeme na vyučování a jsme z něčeho zneklidnění, tak nedokážeme moc dávat pozor a přijímat ty věci. A proto je potřeba zjistit, jak se lidé cítí a pomoci se jim dostat do takového rozpoložení, aby byli schopni dobře přijímat vyučování.
4.      Duchovní/Morální
Když se lidi stanou křesťany tak je potřeba aby duchovně rostli a můžeme pak na jejich životě, že Bůh v jejich životě jedná a zaopatřuje. Když dáme Boží pravdu do lidských životů, to ovlivní všechny předchozí body: morálku, jejich emoce jejich sociální život, ovlivní jejich myšlení, které tak bude obnovováno, a nakonec to ovlivní i jejich rovinu jejich fyzického života.
--
Natanael Prokeš

Žádné komentáře:

Okomentovat

CR fundraising

Omlouvám se za předchozí e-mail, ve kterém nebylo nic vidět, někde jsem musel udělat chybu, proto zde zasílám nový.  Ahoj, jmenuji se Natan ...