Motivácia
- ak ľudia nie sú motivovaný sa učiť, nemá význam ich vyučovať. Celý tento princím môžeme vidieť na príklade holandských študentov (títo skôr posudzujú učiteľa a obsah jeho výuky) a ázijských študentov (títo sú akovysávače na informácie)
Všeobecná motivácia: je to všeobecná túžba sa učiť nové veci. Líši sa od človeka k človeku. Treida je zložená z rôznorpdých študenotv, ktorý majú roličné úrovne motivácie. S každým jedným z nich je potrebné jednať rovnocenne: nemôžeme preferovať len tých vysoko motivovaných a zase zavrhovať tých, ktorí nie sú natoľko motivovaný.
Špecifická motivácia: Som motivovaný pretože, sa chcem naučiť niečo konkrétne za určitým zámerom; napr. som na biblickej škole pretože sa chcem stať pastorom.
Vonkajšia motivácia: keď motivácia pochádza z vonku (napr. keď mama povie, sprav toto a dostaneš odmenu)
Vnútorná motivácia: vychádza z nášho vnútra (študujeme Matúšovo evanjelium, pretože nás zaujíma a nadchýňa)
Cieľom každého učiteľa je premena študentovej motivácie z vonkajšej na vnútornú.
Faktory motivácie sa učiť
- Vzťah učiteľa a študenta: väčšinou keď učiteľ a žiak maju dobry vztah, žiak je aj motivovný sa ucit. Učíme sa spolu: učiteľ aj žiak. Učenie nie je veľmi efektívne v prípade, že fungujeme spôsobom nadriadený - podriadený.
- Dynamika skupiny v triede: študenti sa navzájom ovplyvňujú. Učiteľ musí vytvoriť priestor na rast tejto dynamiky.
Štrukturálne faktory, ktoré pomáhajú zvýšiť motiváciu:
- Učenie má nejakú štruktúru
- Učenie je postupné, staviame už na niečom predchádzajúcom
- Učenie je povzbudzujúce, naši študenti by sa mali cítiť povzbudení sa učiť
- Učenie je stimulované, akým spôsobom vzbudiť v ľuďoch záujem pre učenie
- Učenie je relevantné, niečo čo súvisí s našim životom
- Učenie je aplikabilné, aplikované
Žádné komentáře:
Okomentovat