úterý 11. února 2020

UPC prednáška 11.02.2020

Na úvod prednášky sme si spolu s Luise Ho v krátkosti zopakovali minulú lekciu. Následne sme sa spoločne zamýšľali nad otázkou ako vyzistiť duchovné potreby u neveriacich ľudí? Žijeme v postmoderne. Táto sa vracia k skúmaniu duchovna a hľadaniu zmyslu života; je to niečo s čím by sme sa v modernizme (približne 20 rokov dozadu) nestretli v takej miere.

Dva koncepty pri snahe zasiahnuť svet:

  1. pred-kresťan: budhisti, hinduisti atď. komunistická Európa (ktorá nemá známosť o Pánovi Ježišovi alebo má nejakú prekrútenú)
  2. po-kresťan: ľudia, ktorý sa stretli s evanjeliom ale ho odmietli (dnešná Európa)

- Biblická negramotnosť: neznámosť alebo veľmi malá známosť Biblie

Princípy učenia sa

  • Vyučovať a učiť sa nie je to isté. 
  • Súčasná literatúra zdôrazňuje študentovu zodpovednosť týkajúcu sa samoštúdia
  • Motivácia je dôležitou súčasťou učenia sa
  • Zmysluplnosť je rovnako dôležitá; dôvod prečo sa človek učí je väčšinou viazaný na budúcnosť; myšlienky ktoré predávame musia byť navzájom prepojené, systematické a konzistentné;
  • Prepojenie so skúsenosťou: vo svete pokračuje trend urbanizácie - ľudia sú stále oddelenejší od prírody a dedinského prostredia; hlavná inšpirácia mnohých podobenstiev vychádza práve z prírody


Úrovne učenia sa
  1. Opakovanie: informácie a fakty - ak ich nemáme, nemôžeme sa posunúť ďalej (sú nevyhnutné)
  2. Rozpoznanie: prepojuje zmysel veci s predmetom
  3. Parafráza: vlastnými slovami podávame informácie z úrovne rozpoznania
  4. Vzťahy: prepojenie s niečim ďalším; biblická znalosť má vzťah s kontextom, v ktorom žijeme
  5. Sebauvedomenie: odpoveď, aplikácia - zmena života (ak zmena života nie je našim cieľom, učenie je neplodné)


Nedorozumenie medzi zámerom a vnímaním = neporozumenie

Neporozumenie (stret učiteľovho zámeru a študentovho vnímania)medzi učiteľom a poslucháčom môže vychádzať z: jazykovej rozdielnosti, rozdielnych názorov, distraktorov, reči tela, motivácie atď.,

Bloomové tri kategória učenia
  • Hlava: Cognitive
  • Srdce: Convictive
  • Ruka: Competence
V kresťanskom vzdelávaní je zapotreba formulovať hlavnú myšlienku vyučovania ako aj celkový cieľ jednoducho, jasne, špecificky, za použitia slov, ktoré jasne vyjadrujú význam.

Žádné komentáře:

Okomentovat

CR fundraising

Omlouvám se za předchozí e-mail, ve kterém nebylo nic vidět, někde jsem musel udělat chybu, proto zde zasílám nový.  Ahoj, jmenuji se Natan ...