Na úvod prednášky sme si spolu s Luise Ho v krátkosti zopakovali minulú lekciu. Následne sme sa spoločne zamýšľali nad otázkou ako vyzistiť duchovné potreby u neveriacich ľudí? Žijeme v postmoderne. Táto sa vracia k skúmaniu duchovna a hľadaniu zmyslu života; je to niečo s čím by sme sa v modernizme (približne 20 rokov dozadu) nestretli v takej miere.
Dva koncepty pri snahe zasiahnuť svet:
- pred-kresťan: budhisti, hinduisti atď. komunistická Európa (ktorá nemá známosť o Pánovi Ježišovi alebo má nejakú prekrútenú)
- po-kresťan: ľudia, ktorý sa stretli s evanjeliom ale ho odmietli (dnešná Európa)
- Biblická negramotnosť: neznámosť alebo veľmi malá známosť Biblie
Princípy učenia sa
- Vyučovať a učiť sa nie je to isté.
- Súčasná literatúra zdôrazňuje študentovu zodpovednosť týkajúcu sa samoštúdia
- Motivácia je dôležitou súčasťou učenia sa
- Zmysluplnosť je rovnako dôležitá; dôvod prečo sa človek učí je väčšinou viazaný na budúcnosť; myšlienky ktoré predávame musia byť navzájom prepojené, systematické a konzistentné;
- Prepojenie so skúsenosťou: vo svete pokračuje trend urbanizácie - ľudia sú stále oddelenejší od prírody a dedinského prostredia; hlavná inšpirácia mnohých podobenstiev vychádza práve z prírody
Úrovne učenia sa
- Opakovanie: informácie a fakty - ak ich nemáme, nemôžeme sa posunúť ďalej (sú nevyhnutné)
- Rozpoznanie: prepojuje zmysel veci s predmetom
- Parafráza: vlastnými slovami podávame informácie z úrovne rozpoznania
- Vzťahy: prepojenie s niečim ďalším; biblická znalosť má vzťah s kontextom, v ktorom žijeme
- Sebauvedomenie: odpoveď, aplikácia - zmena života (ak zmena života nie je našim cieľom, učenie je neplodné)
Neporozumenie (stret učiteľovho zámeru a študentovho vnímania)medzi učiteľom a poslucháčom môže vychádzať z: jazykovej rozdielnosti, rozdielnych názorov, distraktorov, reči tela, motivácie atď.,
Bloomové tri kategória učenia
- Hlava: Cognitive
- Srdce: Convictive
- Ruka: Competence
V kresťanskom vzdelávaní je zapotreba formulovať hlavnú myšlienku vyučovania ako aj celkový cieľ jednoducho, jasne, špecificky, za použitia slov, ktoré jasne vyjadrujú význam.
Žádné komentáře:
Okomentovat